Friday 22 July 2011

Tak macho lah guna duit perempuan^^

Memang lumrah kot ! bila  keluar dating. sama ade tengok wayang, keluar makan, shopping atau sekadar jalan-jalan mana saja. Kalau dah keluar dating tu, memang tk sah kalau duit di  poket tk dikeluarkan. tapi, selalunya  lelaki je yang keluarkan duit mereka. Kononnya, tk macho kalau guna duit wanita. Ermm Betul ke? Ouh. .saya amat menolak pandangan seperti ni. Ini kerana dalam berpasangann, kita memang perlu ada sikap berkongsi and tiada langsung sikap macho ataupun tidak. ni termasuklah dari segi berkongsi pendapat, berkongsi perasaan, masalah dll. Tetapi perkongsian kali ini dalam konteks, duit. Kenapa perlu berkongsi menggunakan duit gf anda? 
Okayy, mari saya beri satu situasi.

Setiap kali keluar dating, asyik lelaki ni jee yang keluarkan duit untuk teman wanitanya. Pergi makan, duit si lelaki ini. Menonton wayang, duit lelaki ini lagi. Duit minyak kereta atau tambang bas, duit lelaki ini lagi. Semuanya lelaki ni jee yang bawa keluar duit. Kalau menara KLCC tu dia yang punya, tidak mengapalah
 Tapi kalau gerai pisang goreng pun dia tk mampu nak singgah, memang payahlah. (-o
plus kalau dalam sebulan pasangan ni keluar dating setiap hujung minggu, agak-agak lhaa, lelaki ni boleh tahan tk dengan perangai teman wanita dia tuu? Lagi-lagi GF dia yang ajak keluar dating. Kalau tk keluar dating, GF merajuk. Bila dah merajuk, berkemungkinan akan berlaku pertengkaran. Itu ini, semua tk kena. Bila dah berlaku pertengkaran, mula la isu ungkit mengungkit berlaku. then?
AWAK , AWAK DAN AWAK sendiri fikir-fikirkan. :)

Tapi di sebaliknya, kalau anda berkongsi duit dengan GFanda, dah tentu anda rasa senang nakkeluar dating. sebab half perbelanjaan sudah ditanggung oleh GF anda. Kalau tk separuh pun, sebahagian. Sebagai contoh sekiranya anda keluar dating, duit makan, anda yang belanja. Untuk duit tiket wayang pula, GF anda yang belanja. Dengan ini, kedua-duanya berasa senang dah happy .Kalau t pun, anda buat la selang seli.
 Minggu ini keluar makan, anda yang belanja. Minggu depan keluar makan, si dia pula yang belanja.tapi jangan la anda "tikam" pasangan anda. Jangan la bila turn dia yang belanja, anda ajak dia pergi makan dekat tempat-tempat yang mahal. Tempat-tempat yang ekslusif. Memang berpeluh la kawan tu nak membayarnya. 

Kesian lhaa dia weyy !. Anda sayang dia kan? Bukan duit die kan? ;))Jadi, adakah lelaki tk macho kalau lelaki gunakan GF anda? Anda tanyalah diri anda sendiri.pada yang lelaki, anda ingin tunjuk macho atau diri anda sendiri yang akan sengsara. Semuanya terpulang kepada anda.Yang penting, anda jujur pada diri dan pasangan anda. Kalau tk mampu, katakan tidak. Jangan biarkan ia melarat ^^


Sincerely ,Ikaa ^^

No comments:

Post a Comment